FOTOGRAFIER, KATTERNA & DET KREATIVA

Husqvarna Viking Eden Rose

Som ni kanske märkt av på min pysselblogg så har jag börjat sy mer & mer. Eftersom jag har börjat sy mer seriöst & har fler ideér så bestämde jag mig för att sälja min gamla symaskin & uppgradera mig några snäpp. Så denna maskin, skärmatta, linjal & en rullkniv flyttade in i mitt pysselrum några dagar innan vi for på semester. Jag har sytt 4 större projekt med den & hittills är jag kalasnöjd med den.
 
Någon av er läsare som tycker om att sy?
 
 

-----------------------------------------------------------------------
© Victoria Johansson | impalaa.blogg.se





Camilla

http://thisiscamilla.blogg.se

Jag tycker jättemycket om att sy. :) Väntar på att vi ska komma liiite mer i ordning så ska jag göra lite gardiner. Vill hitta en äldre stol att fräscha upp också! :)

Svar: Vad för saker gillar du att sy? Är det mer gardiner & så eller får du för dig att göra mer avancerade projekt?
Victoria Johansson


Marina

http://marinapalme.blogg.se

Åh vad roligt att kunna göra större projekt! :) Det tänkte jag också göra, men med färg och penslar :)


Camilla

http://thisiscamilla.blogg.se

På senare tid har jag sytt ett burskynke till Loos första utställning och lite kuddfodral. Annars har jag inte hunnit göra något mer avancerat. Får ju ett eget litet pysselrum med bra bord om någon månad när vi börjar närma oss klara så då kommer jag nog sy mer. :)

Svar: Okok, har du några planer när han ska ställas ut? Ska ni till den i Norrköping om några helger?
Victoria Johansson


Camilla

http://thisiscamilla.blogg.se

Jag ska till SW hela helgen är det tänkt. Det är bara katter som har tagit vissa certifikat osv som får ställas ut där så vi får inte komma dit.
Loo fick hela magen rakad här om dagen pga tovor så han är inte i utställningsbart skick för tillfället. ;)
Någon gång nästa år ska de ställas ut. Måste bara hitta en bra utställning till det. Stockholm har fina utställningar men det är ju en liten bit att åka, Göteborgs utställningen som är i slutet av den här månaden har finaste hallen som utställningen hålls i, men det tar ju ett bra tag att ta sig dit. Loo sitter och jamar i bilen hela tiden...
Östkattens i Norrköping var jag inte så imponerad av förra året så det lutar mer mot någon av Stockholmklubbarnas utställningar.
Måste bara sy ett nytt bursynke tills dess, för dubbelbur. :)

Svar: Okok, såg en lapp på en av affärerna men läste inte så noga. Tog bara bild med mobilen så har inte läst något om det än. Får se om vi ska dit eller inte. Okok, då kanske det inte passar så bra om han är rakad på magen ;)
Kommer ihåg att du inte va så impad av utställningen i stan.
Victoria Johansson


Camilla

http://thisiscamilla.blogg.se

SW lär bli något helt annorlunda. Den hålls ju i Stadium Arena, inte sketna Rackethallen bredvid som är typ i rivningsskick.
Jag kommer som sagt att vara där hela helgen, kommer du förbi så hojta till så kan vi ses? :)

Svar: Tror vi var i Rackethallen på någon aktivitetsdag när jag gick floristlinjen. Ja jag vet ju hur du ser ut, men brukar vara "blind" när det blir mk folk omkring mig ;)Va så längesedan jag var på kattutställning men brukar de ta kort på ställena eller ska man ha med kontanter?
Victoria Johansson


Camilla

http://thisiscamilla.blogg.se

De flesta montrar tar kort men inträdet är nog alltid kontant.

Svar: Okok :)
Victoria Johansson


Camilla

http://thisiscamilla.blogg.se

Nu har lite bättre info kommit ut på www.sw13.se efter lite tjat från mig. Tror de glömde bort alla som kommer dit utan katt...
Tror att det är 20 kr i parkeringsavgift också som går till Föreningen 9liv. :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?