FOTOGRAFIER, KATTERNA & DET KREATIVA

Hon får mig att le

För några år sen var det en "familjemedlem" som yttrade sig på ett sätt som gjorde att jag tog ett beslut. Ett beslutet att inte vilja fotografera åt familjen på "beställning" eller att offentligt göra reklam för min blogg till vänner/familj.
 
Uttalandet var (hon visste mycket väl att fotograferande var min största hobby):
Jag förstår verkligen inte de som tycker om att fotografera. Har verkligen ingen förståelse hur man kan ha det som hobby. Vad ska man med bilderna sen, dom tittar man ju aldrig på igen.
 
Jag kan tycka att den här människan pratar innan hon tänker väldigt ofta. Kan bli uppriktigt förvånad om man inte tycker som hon. Tyvärr var & är jag inte personen som står upp för mig själv. Jag tiger hellre än att ta en diskussion, får alltid tunghäfta om jag skulle hamna i en konflikt.
 
Men jag vet varför jag älskar att fotografera. Man får vara kreativ, att minnas de där underbara ögonblicken igen. Det kan fylla mig med glädje, saknad men ge mig värme i själen när jag ser på min lillasyster på bilden nedan nu när jag saknar min familj. Jag fotograferar inte för att göra andra nöjda - jag fotograferar för att själv må bra & minnas det vackra i livet jag får vara med om <3
 
 

-----------------------------------------------------------------------
© Victoria Johansson | impalaa.blogg.se





Anna ♥ FOTOMEDMERA - fotoblogg med inslag av musik, film, konst & vardag

http://fotomedmera.blogg.se

Men vilken konstig sak att säga. Jag anser att fotografera är en väldigt bra grej, då man kan spara en massa minnen och ta fram senare igen :)


Johanna

http://www.tandskoterskan.net

Jag vill inte tala illa om någon i din familj men ärligt talat... herregud vilken inskränkt människa! Jag hade velat ge svaret "Vad tråkigt för dig att du inte kan se det vackra i fotografier, särskilt som de kanske föreställer människor du älskar. Vad lyckligt lottat JAG är som kan njuta av estetik och bildkonst och känna sån glädje av det!"
^_^

Vad har du för kamera + objektiv? Redigerar du något i Lightroom eller så?


cindy

http://cindyles.blogg.se

Själv fotar jag för att jag tycker att en bild säger mer än tusen ord och tycker att du är riktig duktig på att fta så fortsätt med det! :)


Sandra Lundin

http://atilio.blogg.se/

Den som inte förstår varför man gillar att fotografera kan jag inte förstå mig på alls. Jag menar att avbilda minnen har man gjort sedan urminnes tider och det är ju inte bara de med en systemkamera som gillar att ta kort eller att ha kort som minnen. Alla fotar ju idag? Så himla sjuk sak att säga. Även om man har det som sitt största intresse/sitt jobb eller whatever så tycker jag att det finaste är att hitta något man gillar att hålla på med, vad det än kan vara.

Svar: Äntligen någon som känner som mig. Tänk om alla skulle ha samma intresse, så himla tråkigt. Glad att jag har såpass mk talang för foto så att man ser vad det är :P
Victoria Johansson







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?