FOTOGRAFIER, KATTERNA & DET KREATIVA

Välkommen hem till oss del 2 - tvättstugan

För att komma till tvättstugan går man antingen via gästrummet eller från baksidan av huset.
Tvättstugan är nyrenoverad bara några veckor innan vi flyttade in. Den är verkligen stor så här gäller det att utnyttja ytan man har. 
 
Bredvid tvättmaskinen där trådställningen står ska vi sätta in en tvättho då det skulle underlätta en he del.
Dörröppningen ni ser på 3:e bilden ska vi sätta igen & bygga en toalett. Finns redan en dörr in dit från hallen så vi ser ingen mening med att ha öppet från tvättsugan. Till höger om "gluggen" till andra väggen bredvid fönstret (bild 4) kommer det hänga en tvättlina då vi väljer att vänta på tumlare/torkskåp till den dagen vår familj blir större.
Under fönstret kommer det finnas en arbetsbänk & en liten avhängningsplats för arbetskläder/skor.
 
Samma sak här går vi fortfarande i funderingar på hur vi ska inreda & tar gärna emot era tankar & tips på hur man kan göra för att maximera ytan.
 
 
 
 
 

-----------------------------------------------------------------------
© Victoria Johansson | impalaa.blogg.se





Ellen

http://ellengrantz.blogg.se

Gud vad roligt det är att se hur andra bor! Blir pepp på att själv visa hur jag bor, trots att jag fortfarande bor hemma haha... ;)
sv: Ja, gillade verkligen att ha en vas med påskliljor på skrivbordet. Var tvungen att köpa nya direkt när de vissnade. Luktar ju så gott också :)


Scrap och Ting

http://scrapochting.blogg.se

Och du anar inte hur glad du gör mig med dina fina rader.. Tack! :)

Jag håller själv på att fundera hur jag vill ha toalett/badrum/tvättstuga här hemma. Det är ändå ett rum man vill ha fint men som det inte är lika roligt att lägga pengar på som andra rum, tycker jag. :)


sv:
De ser vi fram i mot. ;D


Katalin

:) Roooooligt att planera!

Svar: Det är det verkligen, men vissa saker tar sådan tid att bestämma sig om.
Victoria Johansson


Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

http://yohannafotograferar.blogg.se/

SV: Tackar! :)

Haha ja nu har vi ju sån tur att fönsterbräderna är "inbyggda" i fönsterna, så det är ingen fara att stå i dom, annars kan det ju vara lite dumt :P


Liie

http://heyli.blogg.se/

Åhh vad roligt att se! Jag har min drömtvättstuga inplanerad i mitt huvud och i den så finns det plats för massor tvättkorgar, en för varje färg och flera för de olika graderna på svart och vittvätt, tror det kan underlätta när man som jag väntar tills jag fått ihop ett par stora tvättkorgar innan jag börjar tvätta för att få en full maskin på allt. Det är mitt tips om ni också samlar på er mycket tvätt.

Svar: Det är en bra tabke, i trådbackarna till höger om tvättmaskinen sorterar vi tvätten i färger. Har en likadan mitt emot så en variant på sortering har vi :)
Victoria Johansson


Liie

http://heyli.blogg.se/

Men det är ju perfekt!

Svar: Visst är det :) Hoppas att slutresultatet blir bra också :)
Victoria Johansson







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?