FOTOGRAFIER, KATTERNA & DET KREATIVA

Röda vinbär.

Vi har 2 stora fina röda vinbärsbuskar bakom huset som jag har plockat massor av bär från. Vi har provkokat saft, gjort lite sylt på det som blev kvar av saften, bakat lite & fryst in massor.
 
Vi har även andra bärbuskar såsom svarta vinbär. röda/gröna krusbär & hallon. Men på dessa buskar har det varit lite klent så det blir att rensa & klippa ner dem så att de tar sig bättre till nästa sommar.
 
Har ni egna bärbuskar hemma hos er?
 
 
 
 

-----------------------------------------------------------------------
© Victoria Johansson | impalaa.blogg.se





Super gott!! :)


Emma Grann Fotografi

http://emmagrannfotografi.blogg.se/

Borde ta vara på våra vinbär bättre!! Tack för inspirationen!

Svar: Vad roligt att kunna ge inspiration :)
Victoria Johansson


Ninni - Vimsiga mamman

http://ninnzan.se/

önskar jag hade =/ när jag växte upp hade vi både det ena och det andra i vår trädgård, men nu som vuxen själv så har jag då ingenting =) möjligtvis en klövermatta istället för gräsmatta.. och ett snedvuxet äppelträd :D


Katalin

Vi har inte, men brukar få jätte mycket från vännerna.
Har också gjort sylt, med liite russin i :)

Svar: Russin i sylten var något nytt :) Va snälla vänner ni har som ni kan få av.
Victoria Johansson


Camilla

http://thisiscamilla.blogg.se

Jag fick typ 2½ dl saft av mina bär. xD
Är det sockerkaka med vinbär du gjort? Funderar på att baka och frysa in... Har en liter i frysen. Funderar på sylt men kommer inte på något bra användningsområde för den. ;)

Svar: Hur mk bär använde du dig utav? Vi fick ca 8dl koncentrerad saft på 1L bär. Hmm, jag har inte gjort sockerkaka någongång, men sökte på långpannekaka - lätt & smidigt. Har otroligt mk bär i frysen både från i år & förra året. Svarta/röda vinbär, röda/gröna krusbär, jordgubbar, hallon & massvis med blåbär. Så ska försöka baka lite mer & frysa in :)
Victoria Johansson


Camilla

http://thisiscamilla.blogg.se

Jag använde 1 liter men det kokade nog bort lite väl mycket.
Långpannekaka med vinbär helt enkelt? :)

Svar: Okok, vi använde också ca 1L tror jag. Hällde över saften som blev tillbaka på bären för att få lite mer smak. Skillnaden kanske var att du använde vanlig kastrull & vi saftmaja? Blev saften god? Ja jag sökte nog bara på långpannekaka.
Victoria Johansson


Åh vilket pyssel! Ser super gott ut!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?