FOTOGRAFIER, KATTERNA & DET KREATIVA

Restgarnsprojekt - en tubhalsduk

Hittade några grå och rosa nystan jag fick över efter jag virkat 2 sjalar och 1 halsduk. Hade först inga idéer på vad jag skulle göra av dem. Men till slut så fick det bli en randig tubhalsduk. Ett projekt där man inte behövde tänka särskilt mycket. Lägga ifrån sig utan att man riskerade att tappa bort sig. För skojs skull så har jag räknat på vad arbetet tagit i tid och jag landade på ca 23 timmar. Det gav mig en tankeställare att andra som beställer saker oavsett hantverk inte alltid tänker på hur lång tid vi lägger ner på det vi gör. 




-----------------------------------------------------------------------
© Victoria Johansson | impalaa.blogg.se





Johanna

http://www.tandskoterskan.net

Bra påpekande om hur lång tid det faktiskt tar! De flesta hantverkare får aldrig någonsin en skälig timlön, oavsett hur välutbildade och skickliga de är. Skamligt faktiskt!
Jättemysig sjal! :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?