FOTOGRAFIER, KATTERNA & DET KREATIVA

Recept på mandelbullar, ca 30st.


SÅHÄR GÖR DU:
Smula jästen i en bunke, värm mjölken till ca 37 grader & blanda med jästen tills den löst upp sig.
Tillsätt 4dl vetemjöl till en lös deg & låt jäsa 30minuter.  Tillsätt ytterligare 4-5dl vetemjöl, smöret (skuret i kuber), socker & äggen.
Arbeta inte degen för mk, den ska inte vara fast som en vanlig bulldeg men inte jättelös.

Skålla mandeln genom att koka upp vatten & låt de koka i 1 minut, skålla & mal sedan i en mandelkvarn. Eller köp färdigmalen på påse. Blanda med smör, vaniljsocker & socker.

Ställ dubbla formar på plåt & fördela ca ½ av mandelfyllningen i botten på formarna. Rulla sedan degen till små bollar (mindre än vad du tror ska behövas) & gör ett hål i mitten som du sedan lägger i mandelfyllningen i. Knip ihop, pensla på ägg & strö över mandelflarn. Jäs i ca 40 minuter sen in i ugnen på 225 grader i 8-10 minuter beroende på ugnen.

Hoppas ni tycker de är goda.
Vore trevligt om ni la upp hur era blev & vad ni tyckte & länkade inlägget så jag får se hur er blev :)

-----------------------------------------------------------------------
© Victoria Johansson | impalaa.blogg.se





Camilla

http://thisiscamilla.blogg.se/

Jag dricker mest chaite. :)


hejsan sötis!

Hur mår du?

Kika gärna inom min blogg och lämna ett litet spår av dig i en kommentar så är du urgullig!

Min vardag kan du läsa om här ;

www.nattstad.se/felicialagrelius

Kramis :-)


Linda

http://mittangsull.blogg.se/

Lät gott :D Måste säga att det var grymt snyggt och smart att sätta receptet sådär på bilden!



Sv: Ja eller hur! Nu längtar jag till sommaren!


Bitte

http://bitte.webblogg.se/

Mums, vad det ser gott ut! Jag tänkte jag skulle imformera dig om att lämnken "Festligheter" som du har till vänster på sidan fingerar ej. Det kommer upp denna text:



"Sidan kunde inte hittas. Sidan eller innehållet du letade efter går inte att hitta. Det kan bero på att någon länkat fel, innehållet är trasigt eller att bloggen avslutats.



Om det är du som har denna blogg, prova att spara om inlägget. Fungerar inte det, var god kontakta kundservice."



Natti natti









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?