FOTOGRAFIER, KATTERNA & DET KREATIVA

Svar till Anonym.

Jag har fått en fråga av en som inte har lämnat någon bloggadress eller mailadress så det blir ett svar här.
Frågan jag fick var vad Felix är för någon ras?

Nu är det såhär att jag & min bror skaffade varsin katt för snart 10år sen, jag en vit & han en svart/brun. De var av rasen bonskatt, norskskogskatt & en till fin ras jag inte minns namnet på.
För ca 3½år sen så försvann min katt från där vi bodde då, en dag kom min granne ner & sa att min katt satt på hennes dotters altan & ville in.
Vi begav oss till hennes dotter & jag lockade till mig katten som jag trodde var Felix. När vi kom hem så betedde han sig likadant som innan, han sov på de knasiga ställena & allt annat som var speciellt med henne. Ja det var en honkatt på den tiden.
Det enda var att denna katt var så överviktig så när den andades så rosslade andetagen, luktade cigarettrök & gammal parfym.

När vi flyttade hit till Östergötland så åkte vi till vetrinären för vi trodde hon var gravid. Men det sa vetrinären att det var den inte. Några veckor beställde vi en tid för sterilisering & när vi skulle hämta katten så får jag världens chock.
Felix är ingen honkatt, det är en kastrerad hankatt.

Det var alltså inte min katt jag fick med mig hem den där kvällen utan någon annans. Jag har hört mig för men det var ingen som saknade en vit lurvig katt var ett litet samhälle. Och ni som undrar om jag inte märkte något så nej det gjorde jag inte eftersom de gjorde samma knasigheter & nästintill hade samma personlighet & vi bodde relativt i skogen så var chensen liten tycker jag att jag skulle få fel katt.

Men jag har haft kontakt med kunnigt folk som säger att denna katt har någon liknande ras som bondkatt & norskskogskatt som den förra har.

Hoppas du fick svar på din fråga :)

Första & andra bilden är Felix den 1:a.
Tredje bilden på Felix den 2:e.




-----------------------------------------------------------------------
© Victoria Johansson | impalaa.blogg.se





D A H L È N

http://carolinedahlen.blogg.se/

sv: Tack så jätte mycket! Ja hon var otroligt duktig. Efter två timmar började hon skaka dock ;) Vilket man verkligen förstår! det var ca -1 grad :)


Jonna Erlandsson

http://jonnaerlandsson.se/blog

ooh va fin sista bilden var! riktigt söt :))


SV:

Ja, tråkigt tråkigt..

Bara leta vidare efter en sadel som kan passa. :)


Angelina

http://leath.blogg.se/

sv: ja :)


JENNY

http://jennyjanssons.com

Näääeh då, inget är omöjligt. Inget. Man måste bara ge sig fan på det och vilja det 100 % själv. :)


Katta

Tack för ditt svar:) Om den lilla ljuvliga katten:) För att göra en historia kort, så var det nämligen så att det kom en precis likadan katta till oss,som vi efter ett års tid vann hennes hjärta,den mest fantastiska katta jag någonsin haft:) Vi fick äran att ha henne hos oss i 10år :) Vi kosta på henne tusentals kronor,pga en tumör i örat och så var hon döv, men trot om du vill vi körde teckenspråket med henne:) Helt otroligt,det funka.

Ja jag skulle kunna berätta så mycket om våran Vitan. Nu vet du varför jag var så nyfiken,på din katt/ Katta. Kram.


Svar till KATTA

Vad roligt att du såg att jag hade svarat dig genom ett inlägg. Jag har mailat dig då jag såg du lämnat din mailadress :D


Maria en av norrlands bloggar

http://mariaenliten.blogg.se/

Vilken söt katt :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?