FOTOGRAFIER, KATTERNA & DET KREATIVA

Bloggenkät.

Hur länge har du bloggat? 
På denna blogg sen Augusti 2011. Haft en annan blogg i 4-5år.
 
Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga? 
Att det var personer med enomt självförtroende och attityd. Tyvärr läste jag mest bloggar som var kända & där det cirkulerade massa spydigheter.
 
Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
Hmm har några stycken jag följt ända sedan jag upptäckte bloggar. Några är Matilda, Paulina & Linnéa.
 
Hur känner du nu inför dina allra första blogginlägg?
Känner att jag redan då visste att jag ville dela med mig mer utav mina bilder än att skriva mk text.
 
Hur många bloggar återvänder du till regelbundet? 
Följer ganska många via bloglovin så är osäker, men borde rensa upp lite där. Men har uppemot ett 50-tal kanske? Dock är inte alla aktiva.
 
Hur många av de bloggar du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar? 
Väldigt få, kanske max 5 st. Huvudämnena jag följer är foto, mat/bak & pysselbloggar.
 
Nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt jätteolik dig, vars blogg du tycker om? 
Försöker att inte jämföra mig med andra bloggare jag följer.
 
Nämn en bloggare som verkar lik dig, vars blogg du tycker om? 
Svaret blir likadant som ovan.
 
Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? 
De flesta vet faktiskt inte om det. Har valt att inte berätta då de flesta i min närhet inte uppmuntrar mitt fotointresse. Om de inte är att de vill ha gratisfotografering *morr*
 
Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? 
Eftersom jag inte skriver så personligt så går det nog inte att avgöra.
 
Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg? 
Både ja & nej. Jag vet att vissa vill att jag ska vara mer personlig i mina inlägg, men få kommenterar när jag försökt vara personlig. Därför har jag valt att lägga mer krut på bilderna & spara på texten.
 
Nämn några saker som du aldrig bloggar om och anledningen till? 
Saker som irriterar mig i mitt privatliv då man aldrig vet vem som läser. Även vissa åsikter då jag inte är ute efter att reta upp någon.
 
I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse? 
Eftersom jag inte får så mk feedback av mina nära & kära känner jag att jag får mk beröm av er läsare. Som i sin tur gör att jag blir peppad att utvecklas.
 
Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? 
Absolut, kanske kan det resultera i en slas vänskap.
 
Har du träffat folk IRL efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? 
Ja, genom min förra blogg.
 
Kan det vara ”skadligt” att blogga? 
Ja, att man sätter bloggen framför annat, att man jämför sig med andra & klankar ner på sig själv. Men det kan även vara "bra" för en tror jag.
 
Bloggar du om två år? i så fall: är ditt bloggande annorlunda då? 
Klart jag gör :) Förhoppningsvis är jag mer kreativ & utvecklas både som person & inom fotograferingen.
 
Vad har bloggskrivandet betytt för dig? 
Bara positivt.
 
Vad har bloggläsandet betytt för dig? 
Har fått en massa inspiration och bra ideér.
 
Jag har lånat denna av AAZL, låna gärna vidare men glöm inte att länka.
 

-----------------------------------------------------------------------
© Victoria Johansson | impalaa.blogg.se





Sofia

http://byfia.com

åh jag hoppas dem är goda!


ANNA

http://aazl.blogg.se

hihi ja låna den du! Men du länka aldrig ;-)


Liie

http://heyli.blogg.se/

Vad hemskt att dina nära inte uppmuntrar ditt fotointresse, men grymt att du går din egen väg och kör på ändå, du är jätteduktig ju!


Fotograf Annie

http://blogg.anniesfotografier.se

Jag läser nog också mest fotobloggar, gillar också Matilda's blogg jättemycket :)

Men vad trist att folk i din närhet inte uppmuntrar ditt fotograferande :O


Ceb

http://ceb.blogg.se

Jag lånar den här! ^^







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?