FOTOGRAFIER, KATTERNA & DET KREATIVA

Fotokurs i Norrköping

Med kameran som följeslagare traskade jag med nervösa steg mot Arbetets museum i Norrköping. Där skulle jag & 3 andra tjejer möta Josefin som vi vunnit varsin plats hos för att ha fotokurs.
Vi fick en liten föreläsning om objektivet vi skulle testa & tävla om, Tamrons nya megazoomobjektiv 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD. Vi gick runt i industrilandskapet & fotade & det var så härligt att träffa andra fotointresserade som hade samma intresse :)
Vi fick även testa objektivet & det var verkligen en otrolig känsla, även om jag & Lotta fick testa det på en Nikon då vi är vana att fota med Canon.
Vi hann även med att prata om reflexskärmar, vattenstämpla bilder, redigering & lite annat smått & gott.
 
Här kommer några bilder som jag fotograferade med min kamera.
Kika även in på de andra tjejernas bloggar. Tack för en trevlig fotostund Sandra, Lotta & Maria :)
 
 
 
 
 
 
 
 


-----------------------------------------------------------------------
© Victoria Johansson | impalaa.blogg.se





Susanna Maria J

http://oslofru.com/

Vilka otroligt fina bilder :)


Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

http://blogg.anniesfotografier.se

Vad roligt, det är verkligen kul att träffa andra fotointresserade :)
Fina bilder från Norrköping också :)

Svar: Visst är det. De som var med var långt ifrån dessutom så inga man annars hade trffat på.Tack så mycket.
Victoria Johansson


Alice

http://alicelindstrom.se

Jätte fina bilder!


Kajsa-Stina

http://www.anorexinojag.blogg.se

Åh vilka fina bilder :)

sv: Ja de är jätteskönt att veta vem som är ens riktiga vänner :) Det har stor betydelse verkligen.
Men usch vad jobbigt när det blir så att man smsar o att man inte får nåt svar.. Kan ju finnas en naturlig förklaring att hon inte svarat. men att hon varit inloggad på facebook via mobilen och inte svarat.. de är ju dålig stil :(

okej, ja jag känner ju mig jättemotiverad att ha en pt. men måste ju komma mer i balans innan som sagt :)

Kul de låter med virkningen. jag har inte virkat innan. däremot har jag stickat tre mössor! så de är jag lite stolt över haha. kanske inte världens svårase grej att göra men ändå nånting. har du virkat länge?

jag mår bra tack :) vad är det du jobbar som? tänker om du har ett sånt arbete där du kan vara ledig nån dag mitt i veckan eller om de endast är helger du är ledig på? hoppas du får en fin kväll ikväll!
kramar


Fina bilder! :)


caroline ♡

http://carolineanette.blogg.se/

Sv: Jaa det tar mycket tid och jaa vi fastnade för dem alla! Av två kullar så fick vi 7 katter och sparade 3 haha! Så du kan ju tänka dig hur man fastnade för dom ;) min lilla tjej är uppfödd av min mamma faktiskt :) men hon har lagt ner nu, hon hade inte tid för det plus att det kan bli rätt mycket om man behåller alla katter istlälet haha!


Lottas Fotografi

http://casalalotta.blogspot.com

Tack själv för trevliga fototimmar!
Vilka fina bilder!
Ha det gott så ses vi i bloggvärlden ;)
//Lotta


Lottas Fotografi

http://casalalotta.blogspot.com

SV: Samma här, tyckte det var jättesvårt att fotografera med Nikon. Är ju så van med min Canon där det mesta "sitter i fingrarna". Lite synd att det blev så. Dessutom missade jag att allt jag såg i sökaren inte kom med på bilden, så är det inte inställt på min kamera. Så många av bilderna blev "beskurna" på fel ställe liksom. Var egentligen bara en bild jag blev nöjd med efter att ha ljusat upp den pyttelite, så det var inte så svårt att välja "tävlingsbild" för min del! Återstår att se hur långt det räcker i tävlingen :) Så spännande!
//Lotta


Sandra

http://atilio.blogg.se

Det märktes inte det minsta att du var nervös ju :) Var jätteroligt att få fotografera lite med er. Kändes dock inte som att jag tog så många bilder med objektivet eftersom vi redan hade fotat så lång stund och jag redan fått med det mesta på bild :P Blev du nöjd med bilderna från Josefins kamera? Så synd att ni inte kunde ha era egna och hoppas av den anledningen att du eller Lotta vinner!


Katalin

Vad roligt att träffa nya människor med samma intresse!
Fina bilder Du tog!

Svar: Ja det var verkligen trevligt & roligt. Synd att vi alla bor så långt ifrån varann. Tack så mycket :)
Victoria Johansson







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?